اندرویدها:دانلود بازی و نرم افزار آندروید

اندرویدها:دانلود بازی و نرم افزار آندروید
دانلود بازی و نرم افزار آندروید
Authors

بررسی کارایی SLI در مقابل  CrossFire

 

 

جهت انجام این مقایسات، جدیدترین کارت های گرافیک ATI یعنی Radeon HD 3870 و GeForce 8800GT 512 انتخاب شده اند. هدف از این آزمایش بررسی قدرت این دو کارت نیست و صرفا بررسی خواهد گردید که با قرار گرفتن هرکدام از این کارت های گرافیک در حالت CrossFire یا SLI چند درصد به قدرت گرافیکی سیستم یا به عبارت ساده تر نرخ فریم در ثانیه اضافه خواهد شد
در 90% از آزمایش ها، کارت
ati در حالت CrossFire افزایش کارایی بیشتری را نسبت به SLI  به همراه داشته است. در 60% این آزمایش ها، CrossFire بیش از 50% افزایش کارایی از خود نشان داده است . در 30% از آزمایش ها CrossFire بیش از 80 درصد کارایی سیستم را بهبود بخشید
SLI تنها در 30% از آزمایش ها به افزایش کارایی 50 درصدی دست یافته است همچنین SLI به میزان حداکثر 70 درصد توانست در یک آزمایش افزایش کارایی داشته باشد

چه عملیات هایی از توانایی کارت گرافیک استفاده می کنند:

اصلی ترین نکته ای که باید در مورد کارت های گرافیک بدانید این است که قدرت پردازش کارت گرافیک صرف چه چیز هایی می شود به بیان ساده تر باید بدانید کارتهای گرافیک گران قیمت باعث بهبود در چه بخش هایی می شوند.
شاید تصور کنید نمایش فیلم یا عکس به کارت گرافیک شما فشار می آورد و یا اگر کارت گرافیک گران قیمت تری داشته باشید می توانید فیلم ها و عکس ها را با کیفیت بالاتری تماشا کنید. به عبارت دیگر بعضی از کاربران تصور می کنند کامپیوتری که 64 مگابایت حافظه گرافیکی دارد می تواند عکس ها و فیلم ها را باکیفیت بالاتری نسبت به کامپیوتری که 16 مگابایت حافظه دارد نشان دهد. لازم به ذکر است برای نمایش عکسها و فیلمها نهایتا 16 مگابایت حافظه کفایت می کند و شما با این مقدار حافظه می توانید نهایت تفکیک رنگها ، که 32 بیت می باشد را بدست آورید.

پخش فیلم از جمله کارهایی است که اصلا به کارت گرافیک فشار نمی آورد و کامپیوتر اصلا تشخیص نمی دهد که شما در حال تماشای صفحه ایستای دسکتاپ هستید یا یک فیلم.
 شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پس چرا در هنگام پخش فیلم درصد استفاده از Cpu بالا می رود و به بالای 20 الی 30 درصد می رسد.در جواب باید عرض کنم بالا رفتن درصد استفاده از توان پردازشی CPU، به خاطر حجم بالای تصاویر متحرک می باشد و این توان عملیاتی صرف خواندن اطلاعات از دیسک سخت و Decode صفر و یک های آن می شود. فیلم ها که عموما در فرمت Mpeg2 یا MP4 با 25 فریم در ثانیه (که مقیاس آن FPS می باشد) ضبط شده اند Render نمی شوند که بخواهند از توان پردازشی GPU استفاده کنند بلکه  Decode می شوند که در حیطه پردازشی CPU قرار دارد.(در یک کلام می توان گفت فیلم یک فایل است مانند دیگر فایلها که توسط نرم افزار مخصوص خود مثل JetAudio اجرا شده و توسط CPU پردازش می شود.)

همچنین بعضی افراد تصور می کنند برای کار کردن حرفه ای با Photoshop نیاز به کارت گرافیک پرقدرتی دارند. این در حالیست که با یک کارت گرافیک Onboard با حداکثر حافظه 32MB می توان این کار را به بهترین نحو انجام داد ، چون اساسا عملکرد Photoshop بلادرنگ نیست و کارکرد Photoshp کاملا وابسته به پردازشگر مرکزی می باشد و نیازی به توان کارت گرافیک یا تکنولوژی های کارت گرافیک ندارد. در این بین تکنولوژی یا دستورات MMX و MMX2 پردازشگر مرکزی نقش مهمی در سرعت بخشیدن به عملیات ویرایش عکس دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 13:43 ] [ Mohammad ]
About

به وبلاگ من خوش آمدید
Blog Custom
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 56088
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1